Vuxengrupper

Om tro och tvivel
  • Varannan onsdag kl 18-20 I Aurelia (start i vån 1)

I september startar samtalsgruppen ”Om tro och tvivel” en ny termin. Gruppen är öppen för alla nyfikna vuxna som gärna funderar och samtalar om kristen tro. Alla är välkommen med oberoende bakgrund, samfundstillhörighet och kunskapsnivå.

Hösten 2015 och våren 2016 kommer Jesus liv att vara den röda tråden och samtalen varvas med föreläsningar av inbjudna gäster. Varannan gång lyssnar vi på en föreläsning och har möjlighet att ställa frågor till föreläsaren, varannan gång samtalar vi fritt i mindre grupper. Träffarna inleds med veckomässa i Aurelias första våning.

Du får gärna ta med en Bibel till träffarna. Om du inte har en egen Bibeln får du en på den första träffen.

Anmälningar och förfrågningar riktas till Mia Bäck, mia.back@evl.fi. Anmälan är frivillig men önskvärd.

2.9 - Profetiorna om Jesus i GT med Lotta Valve
16.9 Samtal
30.9 Johannesprologen med Stefan Forsbäck
14.10 Samtal
28.10 Bebådelsen & Jesu födelse med Maria Sundblom Lindberg
11.11 Samtal
25.11 Jesus som tolvåring i templet  med Hedvig Långbacka
9.12 Samtal och julfest
13.1 Jesus dop med  Fredrik Portin
27.1 Samtal
10.2 Jesus i öknen med Maria Wikstedt
24.2 Samtal
9.3 Jesus undervisar med Jani Edström
23.3 Samtal
6.4 Markusevangeliet som framställs av Boris Salo
20.4 Samtal och våravslutning

Bönegrupp

En öppen förbönsgrupp samlas i Aurelia för att be för angelägna böneämnen och församlingens arbete, närmare information av Pia Siegfrids, pia.siegfrids@turku.fi.

• Varannan tors kl. 18, Aurelia (3 vån). Start 10.9.

Bokcirklar om kristen tro

Under hösten hålls två bokcirklar om kristen tro. Bokcirkeln samlas i deltagarnas hem, närmare information av Margareta Nybacka-Willner,  mnybacka@abo.fi,  och Anna Edgren, aedgren@abo.fi.

• Gemensam inledning tis 22.9 kl. 18 då författarna Carina Nynäs och Patrik Hagman inleder i en dialog om sina böcker "Att byta hjärta i ett snöglopp" och "Kristet motstånd",  Aurelia (3 vån). Grupperna kommer överens under första träffen hur ofta man träffas.

Bibelstudiegrupp för och med alla sinnen

Gruppen samlas varannan vecka för att med kroppens alla sinnen närmare studera inkommande veckas evangelietext. Gruppen leds av Laura Hellsten, laura.maria.hellsten@gmail.com.

• Udda veckor ons kl. 18.45 i Aurelia (1 vån).

Samtalsgrupp -för lite äldre-. Den är ganska full men vid behov kan vi ordna en ny.

kyrkoherde