Valkompassen

Under församlingsvalet används en valkompass där kandidaterna presenterar sig. Valkompassen hjälper väljarna att hitta en lämplig kandidat i deras hemförsamling. Varje kandidat gör alltså klokt i att gå in och svara på frågorna i valkompassen.

Kyrkostyrelsen ansvarar för valkompassen och för in alla uppgifter om kandidaterna i den. Det enda kandidaterna behöver göra är att svara på frågorna. Kyrkostyrelsen skickar ett användarnamn för valkompassen till varje kandidat 27.9 via e-post.

Tidtabell

27.9. Inloggningsuppgifter till valkompassen levereras direkt till kandidaterna, till den e-postadress de angett på blanketten för samtycke till kandidatur.

28.9. Foton skickas till ombuden, som levererar dem till kandidaterna.

27.9–6.10 Kandidaterna svarar på frågorna i valkompassen samt laddar upp sitt foto, som publiceras i valkompassen och på församlingsvalets websidor (som inbäddningar).

10.10 Valkompassen öppnas för allmänheten.

Behöver hjälp?

Samfälligheten hjälper till kandidaterna med att fylla i valkompassen 5.10 kl. 14-18 och 6.10 kl. 14–16 (obs. förändrad tid) i samfällighetens hus, Eriksgatan 3 (fjärde våningen). Valkompassen stängs tidigare än det som meddelats innan, den stänger redan 6.10 kl. 16.

Ta med dina inloggningsuppgifter till valkompassen. Kyrkostyrelsen skickar uppgifterna till dig via e-post.