Parkering i Aurelia

När du deltar i verksamhet som ordnas i församlingens utrymmen eller när du ska träffa någon av församlingens medarbetare får du gärna parkera i Aurelia.

Så här hittar du till vår parkering:
Du kör till Aurelias parkering mellan Auragatan 14 (Skärgårdsbaren) och Auragatan 16 (Vimma). När du kommer till innergården väljer du garageporten till höger (porten till vänster leder till en parkeringshall där alla platser är uthyrda). Den öppnas automatiskt när du kör fram till den. Det är inte tillåtet att parkera på innergården framför parkeringshallen.

De här platserna kan du använda:

• Vi har 4 gästplatser direkt till vänster då du kör in i parkeringshallen (K1), de är markerade med texten ”ENDAST FÖR ÅSF:s GÄSTER”.
  • I mittraden har vi tre gästplatser som får användas på veckoslut och vardagskvällar efter kl. 16.00, de är märkta med texten ”ÅSF/DNV”.
  • Under veckoslut och kvällstid på vardagar (efter kl. 17) kan du också parkera på en parkeringsplats som under dagtid är reserverad för personalen i församlingen, de är märkta med texten ”ÅSF PERSONAL”.
  • Det finns några invalidparkeringsplatser bredvid ingången till trapphuset, på dessa får man parkera på med ett parkeringslov för invalider.

Observera!
Det är inte tillåtet att parkera på någon annan plats i parkeringshallen, de är reserverade och uthyrda (märkta med X på kartan). Det är inte heller tillåtet att parkera på församlingens platser och sedan gå ut på stan och sköta ärenden.

Klicka på denna länk för att se kartan över parkeringshallen. (öppnas i en pdf-fil som inte är tillgänglig)

Karta över parkeringshallen i Aurelia.
Församlingshemmet Aurelia fotat från Mariegatan.

församlings- och informationssekreterare