pizza, tomat, vitlöksklyftor och en brödkavel på ett mjölat bakbord

Unga vuxna

Åbo är fullt av studerande och unga vuxna. Många har en längtan efter församlingsgemenskap med andra i samma livssituation. Hoppas du hittar din plats i vår gemenskap!

Grupp för unga vuxna

För dig som är 18-30 år gammal finns en grupp som träffas i Aurelia på måndagar kl. 17:30-20. Vi kommer bland annat att diskutera, spela och leka och vi äter en lätt middag tillsammans. Om du har idéer om vad du vill att vi hittar på tillsammans så säg till! På vår hemsida hittar du information om annat program för dig som känner dig som en ung vuxen.

• Vårens träffar för unga vuxna är 15.1, 29.1, 12.2, 26.2, 11.3, 8.4, 22.4, 6.5 och 20.5. Du kan vara med på alla träffar eller komma då det passar dig. Vi träffas på andra våningen i Aurelia (Auragatan 18) kl. 17:30-20. Hör av dig till Late om du vill ha mera information.

WhatsApp-grupp

Det finns en WhatsApp-grupp för unga vuxna. Om du vill vara med i den kan du höra av dig till Late.

Gudstjänstgrupp

Eftersom vi vill att flera ska känna sig delaktiga i gudstjänsten har vi gudstjänstgrupper i församlingen. Gudstjänstgrupperna förbereder och genomför söndagens högmässa. Om du vill vara med i en gudstjänstgrupp anmäler du dig till Mia Bäck (mia.back@evl.fi 040-3417 466). Här hittar du mera information om gudstjänstgrupperna.

Stöd

Känner du dig ensam? Behöver du hjälp med att skruva ihop IKEA-sängen? Vill du dela en panna te med någon men ingen har tid? Församlingens medarbetare ställer gärna upp med samtalsstöd och andra slags stöd i livets olika skeden. Här hittar du kontaktuppgifterna till Åbo svenska församlings anställda.

Vad saknas?

Vill du starta upp en egen grupp? Vill du hjälpa till på evenemang i församlingen? Har du varit med om något coolt som du bara väntar på att få berätta för någon? Ta kontakt med Late så funderar vi tillsammans!

Ta kontakt

ungdomsarbetsledare och skribaansvarig