Kontakt

Församlingsbyrån i Aurelias (Auragatan 18, Åbo) tredje våning är öppen enligt överenskommelse. Församlingens medarbetare nås per telefon och mejl. Församlingssekreteraren (Tove Peltoniemi) informerar om verksamheten, bokar Aurelia för olika evenemang och verksamheter.

Församlingssekreterarens tfn 040 341 7458

Bokningsservicen. Åbo svenska församlings dop- och vigselbokningar sköts via Åbo och S:t Karins kyrkliga samfällighets bokningsservice. Telefonnumret till bokningsservicen är 040 341 7011 och mejladressen är turku.varauspalvelu@evl.fi. Bokningsservicen har öppet månfre kl. 9-14. Du kan även besöka bokningsservicen (Eriksgatan 3, Åbo) för att göra en bokning.

Bokningsservicens tfn 040 341 7011:

• Bokning av tidpunkt för vigsel
  • Bokning av tidpunkt för dop
  • Bokning av Aurelia för dopkaffe och minnesstund

Centralregistret på Eriksgatan 3 (PB 922, 20101 Åbo) är öppet mån-fre kl. 9-14. Byråsekreteraren (Riitta Laine) handlar ämbetsbetyg, släktutredningar, hindersprövningar inför äktenskap samt övriga folkbokföringsärenden.

Byråsekreteraren tfn 040 341 7229:

• Beställning av ämbetsbevis
  • Släktutredningar och släktforskning
  • Hindersprövning och registrering av vigslar
  • Registrering av födsel- och dopärenden
  • Registrering av inskrivning i kyrkan
  • Registrering av utskrivning ur kyrkan
  • Registrering av skriftskolor
  • Tacksägelse efter jordfästning