Hjälpledarutbildning

Hade du kul under din tid i skriban? Vill du vara med och skapa minnesvärda läger för andra?

Då kan du bli hjälpledare! Du får fungera som hjälpledare på skriftskol-, barn- eller familjeläger samt på andra evenemang i församlingen. Förutom mysigt umgänge och glad gemenskap får du i hjälpledarutbildningen t.ex. lära dig att hålla andakt, att leda lekar och lära dig mera om dig själv och om Gud.

Vi samlas till hjälpledarweekend, alltså ett veckoslutsläger som sträcker sig från fredag kväll till söndag eftermiddag, fyra gånger om året och du är välkommen att hoppa på utbildningen när som helst!

Våren 2024 har vi två hjälpisweekender: 15-17.3 och 26-28.4 i Kunstenniemi.

Vårens första hjälpisweekend 15-17.3.2024

Weekenden är i Kunstenniemi. Du kan komma med även om du inte varit på hjälpisweekend tidigare. På fredag åker vi från busstationen till Kunstenniemi med gemensam skjuts och på söndag åker vi från Kunstenniemi till domkyrkan för att fira högmässa tillsammans. Det kostar 35 euro att delta i weekenden. Om du vill kan du betala en högre deltagaravgift på 50 euro, vilket är det egentliga priset för lägret. På det sättet stöder du ungdomsarbetet i församlingen.

Du anmäler dig via den här länken, senast 28.2 kl. 23:59.

Ungdomar sitter i ring på gräsmattan

Ta kontakt

ungdomsarbetsledare och skribaansvarig