S:ta Katarina jordfästningskapell

Kyrkovägen 46, 20540 Åbo

040 341 7130 vaktmästare

Öppettider och bokning

Öppen för jordfästningar. Stängd från söndag till tisdag. Kapellet rymmer 50 begravningsgäster. Mer information om bokningar kan man få av Åbo och S:t Karins kyrkliga samfällighets gravkontor 040 341 7010.

Det separata jordfästningskapellet väster om S:ta Katarina kyrka stod klart hösten 1929. Väggarna är gulmålade och sadeltaket är av tegel. Kapellet har ritats av arkitekten Ingvald Serenius. Kapellet förstorades år 1945.

I jordfästningskapellet finns sedan år 1955 en altartavla som illustrerar övergången från tid till evighet. Altartavlan har målats av Theodor Schalin.

Parkeringsplatser

De som kommer till S:t Katarina jordfästningskapell kan parkera på S:ta Katarina kyrkas parkeringsplats. Man kan också ta sig till kapellet med kollektivtrafik. Uppgifter om rutter och tidtabeller finns på Åbo stads kollektivtrafiksajtÖppna länk i ny flik (länken leder till en annan webbplats).

• Tillgängligt för personer med rörelsehinder.

Förfrågningar och bokningar

040 341 7253 gravkontoret, må-fre kl. 9-14