Själens laddningsstation

Under fastan 2024 ordnar vi två grupper där du kan ladda själen. Båda grupperna träffas torsdagar kl. 18-20. Den ena gruppen leds av Mia Bäck och är öppen för den som vill lära sig grunderna i den kristna tron och samtala om livsfrågor och tro. Den här gruppen passar också dig som överväger att bli döpt/konfirmerad/medlem i kyrkan.

Den andra gruppen leds av Maria Björkgren-Vikström och är öppen för dig som vill fördjupa din tro. Hur hitta vanor i vardagen som öppnar oss för Gud och andra människor? Vi bekantar oss med andlig vägledning som finns i kyrkornas gemensamma tradition.

Vi börjar varje samling kl. 18.00 med en kort veckomässa. Efter det dricker vi te och samlas i de två grupperna.

Själens laddningsstation inleds när fastan börjar med Askonsdagens mässa onsdagen (!) den 14.2 kl. 18.00 och då är vi i Skarpskyttekapellet i Domkyrkan.

Datum och plats:

• Onsdag 14.2 kl. 18 Askonsdagsmässa i Skarpskyttekapellet
  • Torsdag 22.2 kl. 18 Borgmästarkoret/Pilgrimscentret
  • Torsdag 29.2 kl. 18 Helige Andens kapell, Slottsgatan 3
  • Torsdag 7.3 kl. 18 Borgmästarkoret/Pilgrimscentret
  • Torsdag 14.3 kl. 18 Borgmästarkoret/Pilgrimscentret
  • Torsdag 21.3 kl. 18 Skarpskyttekapellet
  • Torsdag 28.3 kl. 18 Skärtorsdagsmässa i Aurelia

Anmälningar tas emot av Mia Bäck och Maria Björkgren-Vikström.

Tre vita frön som är på väg att lämna den utblommade moderplantan.
Ett blått tak med änglar som finns i högkoret i Åbo domkyrka.

kyrkoherde