Kråkkärrets kyrka

040 341 7171 vaktmästare

040 341 7350 bokningar, förutom dop eller vigsel

Öppettider och bokning

Kyrkan är öppen i samband med evenemang eller enligt överenskommelse. Man kan boka lokaliteterna för dop eller vigsel genom att kontakta Åbo och S:t Karins kyrkliga samfällighets bokningsservice på numret 040 341 7011. För andra evenemang vänligen kontakta Katarinaförsamlingens församlingssekreterare på numret 040 341 7350.

Kråkkärrets kyrka som festplats

Kråkkärrets kyrkas kyrksal rymmer 200 personer. Kyrksalens bakre vägg kan öppnas så att salen utvidgas till församlingssalarna. I församlingscentrets två våningar finns lokaliteter för såväl körer som dagklubb, för ungdomsverksamhet och äldre, för diakoniarbete och dramagrupper.

Dessutom finns det en församlingssal i anknytning till kyrksalen. I församlingssalen kan man ordna minnesstunder eller andra familjefester enligt överenskommelse.

Historia

Kyrkklockorna kallade första gången över Kråkkärret i Åbo den första advent 1997, då ärkebiskop John Vikström vigde församlingscentret från 1981 och dess nybyggda klockstapel till kyrka. Kyrkan har ritats av arkitektbyrå Laiho-Pulkkinen-Raunio.

Parkeringsplatser

Intill Kråkkärrets kyrka finns en parkeringsplats med gott om platser. Man kan också ta sig till kyrkan med kollektivtrafik. Uppgifter om rutter och tidtabeller finns på Åbo stads kollektivtrafiksajtÖppna länk i ny flik (länken leder till en annan webbplats).

• Kyrkan är tillgänglig för rullstolsburna.
  • Kyrkan är tillgänglig för blinda.
  • Kyrkan är också försedd med induktionsslinga för personer med nedsatt hörsel.

Förfrågningar och bokningar

040 341 7011 dop- och vigselbokningar, må–fre kl. 9–15