Konserter, musikgudstjänster och andra musikevenemang våren 2024

• Fre 22.3.2024 kl. 18 ÅSFs barnkör, ÅSFs Ung i Kör och Åbo Svenska Kyrkokör håller en gemensam vårkonsert i Aurelia. Vi sjunger och berättar oss igenom påskens händelser. Det bjuds på kända psalmer och sånger i ny tappning samt på musik gjord av bland annat Phil Collins, Abba och Laleh. Konserten hålls till förmån för 'Projekt Liv'. Efter konserten bjuds på saft, kaffe och Kex. Fritt inträde.
  • Mån 25.3, tis 26.3 och ons 27.3 kl. 18 Musik i stilla veckan med läsning ur passionberättelsen i Aurelia.
  • Fre 12.4.2024 kl. 20 Konsert med Ensemble MMXX i Domkyrkan. Fritt inträde. Programblad 10€/st säljs till förmån för insamlingen Gemensamt Ansvar.
  • Lör 20.4.2024 kl. 18 Gotländsk vårkonsert i Aurelia med Gotlands nationskör, dir. Henri Viberud. Fritt inträde.

Gotlands nationskör är en studentkör från Uppsala som delar sin nations rötter och identitet med ön Gotland. Konserten blir i vårens tecken, med blandade svenska nationalromantiska körklassiker och lite mer okända gotländska verk. Det gotländska språket gutamål är en viktig del av Gotlands identitet. Det är en liten skatt som vi ser fram emot att dela med oss av! Kören bjuder också på lite överraskningar; en 60-tals rapp undertecknad den nyligen bortgångne Georg Riedel, tysk barbershop och smäktande sakrala verk.

• Mån 27.5.2024 kl. 19 Vårkonsert med Marina Petterssons pianoelever i Aurelia. Fritt inträde. Programblad 10€/st säljs till förmån för insamlingen Gemensamt Ansvar.

Domkyrkan, stora orgeln
Vårkonsert LIV fre 22.3.2024 kl. 18 i Aurelia