fyra bilder med barn och vuxna som gör olika saker, bilder från pixabay

Barn och familjer

Genom dopet blir barnet en del av församlingen och får faddrar, som följer barnets liv, är som stöd och hjälp när det behövs. I församlingen får både barn, faddrar och familjer känna sig trygga, sedda och välkomna.
Vi har en mångsidig verksamhet där alla kan ha roligt tillsammans och kanske lära sig något nytt. Man kan komma med sitt barn, fadderbarn, hela familjen eller bara barnen.

Pilgrimsfärdssagor

Här hittar ni 7 pilgrimssagor för barn (öppnas i en pdf-fil som inte är helt tillgänglig).

Pilgrimsvandringskort för barn

På ena sidan av kortet finns en bild på ett djur och på andra sidan hittar du små uppgifter och dikter. Varje djur har ett eget nyckelord, via vilka du kan bekanta dig vid viktiga teman för pilgrimsvandringen. Pilgrimsvandringskorten hittas via denna länk (öppnas i en pdf-fil som inte är helt tillgänglig).

ungdomsarbetsledare

Brev till barn

Länkarna öppnas i pdf-filer som inte är helt tillgängliga. Linkit avautuvat pdf-tiedostoina, tiedostot eivät ole täysin saavutettavia.