Ensamstående föräldrar med barn

Ensamståendeföräldersfamilj kan betyda att man som förälder har ensam vårdnad över barnet/ barnen eller delad vårdnad. Ensamstående föräldraskap behöver inte innebära problem men det kan ibland kännas tungt att bära ansvaret ensam och då kan det kännas bra att få dela erfarenheter med andra.

Kom med på våra träffar för ensamstående föräldrar med barn och dela föräldraskapets glädjestunder och utmaningar. Vi äter middag tillsammans och barnen har också eget program medan de vuxna får en stund för diskussion kring aktuella frågor och tankar. Ibland bjuder vi in utomstående gäster. Vi avslutar träffarna med en gemensam andakt. Träffarna är gratis och ordnas första lördagen i månaden, kl.15-17.30 i Aurelia.
Vårens träffar:

• 3.2, 2.3 och 6.4. I maj får man gärna delta i familjelägret och i juni ordnas det en sommarutfärd.
  • Anmälan (tisdagen före träffen) och förfrågningar till Agneta.

diakon