Kom med och ge en värmande dopgåva!

Tycker du om att sticka? Kanske du vill komma med bland dopsocksstickarna och ge en värmande gåva till församlingens nydöpta barn och vuxna. För varje par sockor bidrar dessutom Stiftelsen Kyrkligt arbete i Åbo svenska församling s.r. med en summa till de missionsprojekt - Miljöbanken och missionärerna Anna och Bertrand Tikum i Botswana som församlingen stöder via Finska Missionssällksapet. Årligen betyder det kring 500 euro! Sockorna stickas efter valfritt mönster men de ska vara vita och passa bebisar i åldern 3-6 månader, men nu och då kan det också behövas sockor för lite äldre barn - ibland också för en tonåring eller vuxen.

Vita dopsockor tas emot i Aurelia (3 vån) under församlingsbyråns öppethållningstider (eller enligt överenskommelse):

• Tisdagar och torsdagar kl. 10-12 och 13-15
  • Onsdagar kl. 13-15

Ifall du inte stickar, men råkar ha vitt garn hemma som du inte använder kan du gärna hämta garnet till Aurelia så förmedlas det vidare till de som stickar. Det finns många sätt som man kan bidra på!

Ta gärna kontakt med Malena Björkgren om det är något du undrar över!

Vita små yllesockor mot en gråmelerad bakgrund.

kaplan, flyktingkoordinator