Närståendecafé

fr 3.5 kl. 11.00 – fr 3.5 kl. 12.30

Paviljongen Tori'o vid salutorget i Åbo

Kom med och träffa andra som tar hand om någon. Under träffarna får man information och tips som underlättar vardagen där hemma, oftast går man hem med ett lättare sinne.

Vi träffas en gång i månaden. Även om du har din nära på något boende/avdelning är du välkommen med. Kaffe och te med något salt och sött serveras till ett pris av 3€. Du behöver inte lyfta kommunens stöd för närståendevård för att delta i träffarna.

• Vårens träffar fre. 2.2, 1.3, 5.4 och 3.5.2024 kl. 10.30-12 på Kvartersklubben, Henriksgatan 9 i Åbo.
  • Anmäl dig till närståendecaféet senats dagen innan, till Eva Björkqvist tfn 040-5165 679.
  • Församlingens kontaktperson: Carita Eklund.
  • Ordnas i samarbete med Folkhälsan, Egentliga Finlands Minnesförening och Åbo svenska församling.
  • Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik